Game Lizards

Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Game Lizards - 24 juni 2012 22:22

Hej!
Jag har gjort min första gameplay-video någonsin och jag har lagt upp den exklusivt på denna bloggen!   


Det kommer säkert fortsättningar på denna. :)

 


Jag kör nog legit Minecraft nästa gång. När jag själv såg på videon så tyckte jag själv att jag lätt konstigt när jag snackade. Men jag tror att det bara blev så typ när jag gjorde den videon och det var ju typ första gången jag gör en gameplay med "commentary", så jag är inte så van vid det än.

 

//Tim



Av Game Lizards - 24 juni 2012 14:22

-Lämna över sokolov, vi är fler än dig det är 7 mot 1.

Mannen tar fram en pistol när han trycker på avtryckaren märker han att den inte är laddad.

Snake slår bort vapnet från mannens hand en annan soldat attackerar Snake han fäller ner soldaten den andra reser sig, Snake tar honom och kasta honom mot en soldat dom anndra av soldaterna är nere på fem sekunder.

Själv satt jag hemma i mitt rum och gapade och frågade mig själv vad det var jag såg.

Metal gear solid 3: snake eater är spelet jag håler närmast mitt hjärta. I spelet så spelar du som spionen Naked snake. Spelet går ut på att istället för att skjuta alla vakter du ser så ska du smyga förbi dom. När spelet tar sin början siter du i ett flygplan som Snake sedan hoppar ut ur sedan ser man tillbaks till en konservation mellan Snake och Major zero (en överste i spelet). Han ger dig information om ditt nya uppdrag du ska ta tillbaks en vetenskaps man som kallas sokolov. Det sägs att han jobbar med ett hemligt vapen. Resten får ni köpa spelet för att ta reda på.


Spelet är skapat av Konami och Kojima productions spelets manus är skrivet av Hideo kojima (levande legend och visionär i spel världen) Hideo har också lett utvecklingen.


Spelet finns till playstation 2 (original) och till playstation 3 och xbox 360 (denna versionen som jag recenserar) från metal gear solid hd collection som innehåller tre spel metal gear solid 2: sons of liberty,metal gear solid 3: snake eater och metal gear solid: peace walker.


Spelet innehåller teman som svek,patriotism och konspirationer.

Spelet rekommenderas dock inte till personer med lågt tålamod och rekommenderas att spelas sittandes i en kartong-låda.

OBS: spelet är 7 år gammalt till ps2


Ett litet klipp där någon spelar litte av Metal gear solid 3: Snake eater.

http://www.youtube.com/watch?v=5r_ETavUgKY

kort sammanfattning:

du smyger förbi vakter och försöker att inte bli upptäckt medans du gapar p.g.a det fantastiska manuset.


BETYG: 10/10


//Andreas





Av Game Lizards - 24 juni 2012 11:24

Detta är det viktigaste som hänt i spel världen vecka 25.


* hideo kojima pratar om metal gear solid 5

konami och kojima productions jobbar den femte delen.


*nintendo 3ds xl utannonserat

dubbelt så stor som 3ds


*miyamoto "för mycke våld"

skaparen av bland annat super mario spelen tycker at det är för mycket våld i spelen nu för tiden.



Av Game Lizards - 24 juni 2012 11:02

Hej jag heter Andreas och har ett xbox 360,psp och pc.

Mitt favorit spel är metal gear solid 3: snake eater och spelar det gärna sittandes i en karton låda.

favorit spel

1. metal gear solid 3: snake eater

2.final fantasy xiii

3. skyrim

4.metal gear soid: peace walker 

5.metal gear solid 2: sons of liberty


ni kan förvänta er recensioner,nyheter och artiklar på denna bloggen.




                                                  
                                                  
       //skrivet av Andreas

Av Game Lizards - 24 juni 2012 10:11

Hej, det är jag som är Tim och jag är 13 år, och det är jag som har gjort headern på denna bloggen och redigerat utseendet på den.

Det är jag och Andreas som gjort denna bloggen och vi kommer att skriva mest spelrecensioner och annat om spel och "kanske" skriva lite om vad som händer i ens liv.


Jag själv, har ett Wii, Gameboy Advance SP, PSP 3000, Nintendo DS, Nintendo 3DS och dator kör jag på min syrras laptop när inte hon använder den.


Mina favoritspel som jag har:
Minecraft (PC)
Torchlight (PC) (Steam)
Super Smash Bros. Brawl (Wii)
Super Mario 3D Land (3DS)
The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii)


Självklart kommer Andreas också att skriva en egen presentation.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

vad borde bloggen mer inehålla ?
 recensioner
 förhands tittar
 spelnyheter
 tävlingar
 personliga inlägg
 videor (Tim spelar minecraft t.e.x.)
 trailers
 artiklar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mario

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards